Na 11 jaar afwezigheid, start Bob Colsoul zaterdag opnieuw in zijn thuisrally, de Rally van Haspengouw. Een deelname met een Skoda Fabia van SXM, ingegeven door zijn sponsor en werkgever, Transport Van Schoonbeek.
“Het idee komt inderdaad van mijn bazen, die me graag aan de start zien van de Rally van Haspengouw. Sinds 2015 heb ik geen rally’s meer gereden, maar de goesting is er altijd geweest. Ik ging de voorbije jaren wel eens naar de rally kijken met mijn zonen, maar enkel omdat zij aandrongen, want het deed pijn om aan de kant te staan. Of we hier spreken van een comeback of van een one-shot, dat zullen we nog zien. We rijden met de Skoda van SXM. Een Rally2 is, volgens piloten met ervaring, veel directer en gevoeliger dan een Mitsubishi. Natuurlijk zal ik me moeten aanpassen. Natuurlijk is er een zekere spanning vooraf, maar ik ben ervan overtuigd dat ik na een paar kilometer het gevoel van vroeger terug zal hebben. Ik wil me in de eerste plaats amuseren!”
Of hij meteen voluit zou gaan zaterdag? “Weet je, ik ga niet over mijn limiet gaan en zonder druk rijden, maar… het blijft wel rally, hé…,” lachte Bob.