Dit weekend start Thomas Martens in zijn derde rally met een Citroën C3 Rally2, samen met navigator Marc Huysegems. Om hem te waarschuwen voor de valkuilen en verraderlijke stukken op het parcours, doet de jonge piloot uit Hasselt een beroep op Marc Timmers, een man met erg veel ervaring die Thomas al lang volgt.
Aan de nodige ‘cool’ ontbreekt het The Ginger One nooit. Toch blijft het best spannend, zo zijn derde rally in de Rally2-klasse. “Ik kijk er al even naar uit: de laatste race van het jaar. Spa is voor mij de mooiste en misschien meteen de moeilijkste rally van het jaar. De stages zijn erg technisch en tegelijk soms heel snel, wat mij zeker ligt. Vorig jaar won ik hier nog met mijn Renault Clio in de Rally5-klasse. In de East Belgian Rally liep het in de nieuwe Citroën C3 van I4Race erg goed met co-piloot Marc, dus dat moet in Spa ook wel lukken”, voorspelt Thomas ‘The Ginger One’ Martens.
“Het weer zal opnieuw een belangrijke rol spelen. De voorspellingen spreken over wisselvallige omstandigheden, dus de bandenkeuze wordt cruciaal. Ik vrees dat het podium in de Rally2 nog net buiten mijn bereik is. Al weet je maar nooit. Wanneer zal ik zondagavond tevreden zijn? Als we top 5 hebben kunnen rijden en sneller waren dan in de East Belgian Rally.”