Het peloton van de MATS Performance M-Cup was 12 wagens sterk, na het forfait van Tom Ceuppens met motorproblemen. Wim Muilwijk volgde kort na de start. Eerst ging de stuurbekrachtiging stuk op de eerste proef. Na de herstelling schoof Wim van de baan in een diepe gracht op KP4.
Vooraan ging het van bij de start bijzonder hard. Philip Lommers en Franky Boulat gaven elkaar geen duimbreed toe. Na de eerste ronde was het verschil minder dan een seconde en halfweg de rally bleef het verschil minder dan 2 seconden. Maar, helaas moest Lommers na KP 6 de strijd staken. De achterbrug was los gescheurd en de opgave was onvermijdelijk.
Franky Boulat kon meteen het tempo laten zakken en de piloot uit Geel stelde zijn derde zege op rij vast. Franky “the Boss” van de M-Cup, zo lijkt het dit seizoen. Bert Truyens, die ook sterk gestart was en bezig was aan een opmars, brak de transmissie op de 8ste proef, waardoor Tobin Vandenberghe kon doorschuiven naar de tweede plaats. Een mooi resultaat, al besefte Tobi dat hij ritme miste op de maaskiezel, waar hij al lang niet meer op gereden had.
Na de opgave van Bert Bosmans met technische averij en vooral een straftijd van 2 minuten wegens fout inklokken van René Walraven, die sterk reed bij zijn kennismaking met de maaskiezel, ging de derde plaats nog naar Nicky Thijs. Walraven werd vierde voor Dany Claesen. Gregory Vanovertveldt had ook zijn deel van de pech. Na een schuiver rechtdoor op KP 1 dook Gregory na de Flying Finish van KP 5 de gracht in. Hij kon gelukkig wel zijn weg vervolgen en nog de zesde plaats mee naar huis nemen. Koen De Waele evenaart zijn resultaat van de TAC en eindigde op de achtste plaats. Johny Louies leek initieel de achtste stek voor zijn rekening te nemen maar werd nog uit de eindrangschikking verwijderd omdat de wagen niet in het parc fermé werd geplaatst.